کهکشان آرمین

آموزش زبان ترکی استانبولی

کهکشان آرمین

آموزش زبان ترکی استانبولی

معرفی دو دیکشنری ترکی استانبولی به فارسی

دو دیکشنری ترکی استانبولی برای عزیزانی که علاقه مند به یادگیری این زبان هستند وجود دارد:

دیکشنری اول به صورت کتاب بوده و در کتاب فروشیها موجود می‌باشد:

کتاب فرهنگ ترکی استانبولی به انگلیسی و فارسی: تألیف دکتر قدیر گلکاریان (عضو هیآت علمی دانشگاه و انجمن زبان شناسان ترکیه)

این دیکشنری که ناشر آن انتشارات راهنما می‌باشد، شامل بیش از 25000 لغات و اصطلاحات ترکی می‌باشد که به دو صورت انگلیسی و فارسی معادل دارد. در ضمن علاوه بر هر لغت، اصلیت هر لغت، یعنی اینکه کلمه اصیل ترکی است یا برای زبانهای دیگر، نیز آورده شده است.

ضمناً لغات فنی و تخصصی نیز به صورت مربوط به رشته ی خود، مشخص شده اند.

دیکشنری دوم به صورت نرم افزار می‌باشد و برای علاقه مندان جهت استفاده در کامپیوتر مفید می‌باشد:

این دیکشنری به صورت ترکی استانبولی به انگلیسی می‌باشد و شما اگر معانی انگلیسی را متوجه نمیشوید می‌توانید آن را با دیکشنری های انگلیسی به فارسی ترجمه به فارسی کنید. این دیکشنری کامل می‌ّاشد و دارای لغات بسیار زیادی می‌باشد.

 

نظرات 3 + ارسال نظر
حمید شنبه 4 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 08:07 ب.ظ

درود برتو که بهترین تصمیم را گرفتی کجا بهتر از ترکیه

من هم خیال دارم از ایران به ترکیه مهاجرت کنم

صبائی دوشنبه 21 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 03:40 ب.ظ

سلام ،
این کتاب که درباره‌ی آن صحبت کرده‌اید چاپ انتشارات رهنما است.
شما به اشتباه راهنما نوشته‌اید.
گروه انتشاراتی رهنما

leili چهارشنبه 17 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 07:53 ق.ظ

سلام دوست من
ممنونم از وبلاگ زیبا و جالبتون
من و همسرم هم قصد داریم به ترکیه مهاجرت کنیم خوشحال میشم مارا راهنمایی کنین

همسر من آذری زبان هست و من فارس هستم و دارم زبان ترکی استانبولی را یاد میگیرم. میخوام از دانشگاههای ترکیه پذیرش بگیرم برای رشته ادبیات ترکی و داریم تلاش می کنیم اجازه کار بگیریم و بتونیم به ترکیه و شهر ازمیر مهاجرت کنیم
من چندین سفر به استانبول سفر کردم بسیار شهر زیبایی هست

از اشنایی با شما خرسند شدم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد